Cruise

1 augustus 2014 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen opgestaan en spullen ingepakt voor de cruise. Omdat we niet alle tassen en koffers mee aan boord wilden nemen, moesten we onze bagage opnieuw indelen. We besloten het ontbijt in het hotel maar even over te slaan en alvast op weg te gaan naar de cruise terminal en daar wat te eten. Alles verliep heel vlot: terminal was zo gevonden, auto kon aan de overkant in een parkeergarage gezet worden. Hoewel we heel vroeg waren, konden we al inchecken en na een half uur al aan boord van het schip. We keken onze ogen uit: wat een groot schip en wat een luxe! Je kunt hier letterlijk verdwalen. Het schip heeft o.a. 12 verdiepingen, 33 liften (!), 6 restaurants, twee zwembaden, 6 jacuzzi’s, basketbalveld, een theater, diverse bars, casino, wellness-centrum en nog veel meer. We konden gelijk aanschuiven voor een lekkere brunch. Daarna het schip verkend en de jongens zijn lekker gaan zwemmen. Om twee uur konden we in onze kamer. Hoe groot het schip ook is, de kamers zijn heel klein. Ook niet vreemd als je ziet hoeveel mensen er op het schip verblijven: ca. 3.000 passagiers en 1.000 bemanningsleden. We hadden met z’n vijven een kamertje van 3x3m: in het midden een tweepersoonsbed, daarboven twee bedden die aan de muur hangen en opengeklapt kunnen worden en in de hoek nog een slaapbankje. Klein badkamertje en kast-tafeltje. Maar het voldoet. In principe ben je toch alleen maar op je kamer om te douchen en te slapen. Verder kun je de hele dag door eten: op diverse plaatsen zijn verschillende soorten buffetten. De hemel voor Daan die zich drie slagen in de rondte eet. ’s Avonds zijn we naar een comedyshow met een stand-up comedian geweest. We hebben erg gelachen. Om 12 uur rolden we vermoeid ons bed in, benieuwd hoe we zouden slapen in dat ieniemienie kamertje. Je voelt en hoort trouwens niet dat je aan boord van een schip bent: je hoort de motoren niet en voelt geen deining. Dus dat staat een lekker nachtje slapen zeker niet in de weg. Als we morgen wakker worden zijn we in Nassau, Bahamas.