Einde cruise: terug naar Miami

4 augustus 2014 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

Vanochtend rond 06.00u (eerder dan gepland vanwege het gewijzigde vaarschema) was de Norwegian Sky terug in Miami. We konden aan boord nog lekker even ontbijten. Daarna zijn we van boord gegaan en hebben onze huurauto weer opgezocht. We hebben nog een overnachting in Miami voordat we morgen terug naar huis vliegen. Op zich hebben we nog weinig van de stad gezien maar we hebben ook eigenlijk niet zo veel puf meer om op eigen houtje de stad te gaan ontdekken. Bovendien: het is maandagmorgen half negen. Voor de meeste steden en mensen nou niet het meest bruisende moment. En we kunnen pas vanmiddag rond 16.00u in ons hotel. We besluiten een bustour door de stad te maken en dat bleek een hele goede keuze. In een open dubbeldekker zijn we door de stad en langs alle bezienswaardigheden gereden. Vervolgens even door Marketplace heen gelopen (met allerlei winkeltjes en restaurantjes), broodje gekocht als lunch. Om twee uur toch maar besloten alvast richting hotel te gaan. In de lobby daar is tenmiste wifi en de kinderen beginnen nu toch ernstige afkickverschijnselen te vertonen. Aan boord van het schip was wel wifi maar dat was eigenlijk onbetaalbaar. Na een wolkbreuk boven Miami bleek je het hotel alleen via een plas van 30cm water te kunnen bereiken, natte voeten dus. Gelukkig konden we wel gelijk in onze kamer. Spullen opruimen, douchen en terwijl ik de blog van de afgelopen dagen bijwerk, is het het heel erg stil op de hotelkamer: iedereen zit op smartphone of ipad in zijn wereldje: eindelijk weer internet, eindelijk weer leven!

We zijn ook een beetje moe-gegeten. Ik denk dat we het vanavond bij iets simpels houden zoals een pizza of zo. Morgenochtend pakken we in (alweer), checken we uit en gaan we op weg naar het vliegveld: op weg naar huis! We hebben een hele bijzondere vakantie gehad, waarin we veel gezien, gedaan en beleefd hebben. Maar nu hebben we ook allemaal weer zin om naar huis te gaan. Naar ons eigen huis, ons eigen bed, onze families, ons eigen eten, ons eigen ritme, onze eigen taal en cultuur, ons eigen weer en natuurlijk onze eigen Inca.

Het volgende en laatste berichtje op deze blog zal dus van de terugreis zijn. Hopelijk met minder problemen en gedoe dan de heenreis.

We vonden het leuk om de blog bij te houden. Voor jullie, maar ook voor onszelf. Zo kon je aan het einde van iedere dag nog eens terugdenken aan wat we die dag allemaal gedaan en beleefd hadden. Soms te veel om te bevatten. We hopen dat jullie het leuk vonden om te lezen. Wij vonden het in ieder geval heel leuk om alle reacties uit Nederland te krijgen. Iedereen steeds een antwoord sturen, lukte niet maar we hebben zeker genoten van alle reacties en we hadden zo toch het gevoel dat we niet zo heel ver en lang weg waren.

Tot in Nederland!

Anton, Carola, Tim, Daan en Luuk

1. Saskia:
    5 augustus 2014
    Ik heb net aan een stuk jullie cruise-ervaring zitten lezen. Jeetje, wat hebben jullie veel beleefd in deze 3 weken. Ik had voor de cruise nog een berichtje geplaatst (dacht ik) maar heb waarschijnlijk niet goed op de knop 'reactie plaatsen' gedrukt. Hierin had ik o.a. geschreven dat de cruise-gangers op Sint Maarten altijd opvielen door hun witte sokken, bril met klep en fototoestel;) Echte Amerikanen dus! Jammer van het weer en dat jullie weinig van de Bahamas hebben kunnen zien. Maar volgens mij heeft de cruise zelf veel goed gemaakt. Jullie verlangen vast naar een lekkere prak met een gehaktbal of een heerlijke bruine boterham met kaas.... Goede terugreis naar Nederland en we spreken elkaar gauw! Groetjes, Saskia
  2. Carola:
    Hoi Sas,

Heb je reactie wel gelezen. Soms kwamen ze via de blog, soms via onze email. Leek willekeurig. Zo typisch als jij de cruiseganger beschrijft, zie je ze (gelukkig) niet veel meer. Maar feit blijft wel dat zo'n gezelschap aan boord erg kleurrijk en divers is. 's Avonds aan het diner zag je vrouwen in avondjurken maar ook mannen in korte broek en t-shirt op teenslippers en alles wat daar tussen zit.
    We bellen gauw om bij te praten, ook over jullie vakantie.
    Groetjes!
  3. Cor Kops:
    5 augustus 2014
    Bedankt voor dit laatste reisverslag, Carola. Ik heb ervan genoten en kon op die manier bij jullie zijn. Via sms heb ik jullie al een goede thuiswedstrijd toegewenst. Hierbij nogmaals en inderdaad, hopelijk zonder problemen. Zoals ik al eerder heb verteld wacht hier de zomer op jullie, al wordt voor woensdag wel wat regen verwacht. Ik kijk uit naar jullie thuiskomst!

Groetjes,
    (O)pa Cor
  4. Linda Korver:
    5 augustus 2014
    We vonden het erg leuk om jullie reisverslagen te volgen en de foto's te bewonderen. Een hele fijne terugreis gewenst, inderdaad hopelijk zonder problemen! We spreken jullie hopelijk weer snel.

Groetjes!
  5. Jacqueline Kops:
    5 augustus 2014
    Prachtige verslagen. Ik wens jullie een veilige thuisreis.