Great Syrrup Cay, Bahamas

3 augustus 2014 - Great Stirrup Cay, Bahama's

Dit  is schijnbaar een prive-eiland van de rederij. Omdat we gisteren helemaal niets van de Bahamas hebben kunnen zien en de weersverwachting voor vandaag ook onzeker was, hebben we een excursie geboekt naar Stingray City. Omdat Great Syrrup Cay geen dock heeft zouden we met tenders (kleine bootjes) van het schip aan wal gebracht worden waarna we met een ander bootje naar een baai zouden gaan waar we konden snorkelen, roggen zien en voeren. Helemaal zin in. Maar bij het ontbijt werd de pret al in de kiem gesmoord: er is erg slecht weer op komst (storm en regen) en de kapitein vond het onverantwoord om hier voor anker en aan wal te gaan. Dus het schip is na het ontbijt weer terug naar open zee gevaren en niemand heeft voet aan wal gezet op Great Syrrup Cay, we hebben het alleen vanaf de boot op afstandje kunnen zien. Onze indruk van de Bahamas: geen idee, we hebben er amper iets van gezien :-( Gelukkig weten ze aan boord van het schip hier wel mee om te gaan: gelijk wordt er een heel dagprogramma opgesteld om de gasten (die overdag normaal gesproken van boord zijn) bezig te houden. En je wordt verwend met gratis cocktails en lekkere hapjes. De barbacue die ze op het eiland zouden houden, wordt nu aan boord aangestoken. Met andere woorden: de cruise was geweldig, alleen jammer dat we van de Bahamas amper iets gezien hebben. Vandaar vandaag ook weinig foto's.