Naples (1)

25 juli 2014 - Naples, Florida, Verenigde Staten

Vandaag gereisd van Clearwater Beach naar Naples, aan de rand van Everglades (zo'n 2,5 uur rijden). Onderweg zijn we in Fort Myers gestopt bij het winterverblijf van Edison. Daar is nog zijn botanische tuin (Edison importeerde veel uitheemse plantensoorten) en zijn laboratorium waar hij o.a. gewerkt heeft aan de uitvinding van de gloeilamp, phonograaf en allerlei toepassingen voor rubber. Zijn buurman en vriend in Fort Myers was Henry Ford (van de auto's). Op de foto's staat o.a. een ficus-soort uit India: een boom die zich uitbreidt doordat er vanuit de takken nieuwe stammen de grond ingroeien. Het oudste exemplaar op het terrein is in 1927 door Edison daar geplant en inmiddels een imposante boom. Helaas gooide onweer (weer) roet in het eten en konden we daardoor het woonhuis en de tuinen niet bezoeken, alleen het museum en het laboratorium. Daar zijn ze hier in Florida wel een beetje paranoide in: zodra je maar 1 klap onweer hoort of een bliksem ziet, worden alle buitenactiviteiten gestaakt. Ook al gaat het maar om een rondleiding door een tuin.

Halverwege de middag zijn we doorgereden naar Naples waar ons volgende hotel is. We zijn aangenaam verrast door het hotel en de kamer. Het hotel heeft een oud-koloniale uitstraling en de kamer is een suite: woonkamer met twee slaapkamers, twee badkamers en een volledig uitgeruste keuken. Zelfs een wasmachine en -droger. Erg fijn met drie pubers die in deze temperaturen toch wel erg sterk ruiken!

Dus vanavond lekker zelf een potje gekookt (weer erg lekker na een paar dagen restaurant-voer wat hier toch veelal bestaat uit allerlei dingen uit de frituur). Even zwemmen en spelletje en daarna weer lekker slapen.

Morgen gaan we met een catamaran naar Key Island, een eilandje in de Golf van Mexico hier vlak in de buurt van Naples. We hopen dolfijnen te zien en gaan op een verlaten strandje snorkelen en schelpen zoeken. De Everglades doen we de dag erna op weg naar Key Largo, onze volgende stop.

Groetjes!

1. Wim en Corry:
    26 juli 2014
    Wat een vakantie... echt super dat jullie dit met zijn allen mee maken!!
    We zien jullie genieten!!
    Groetjes van ons.
  2. Tiny en Anja:
    26 juli 2014
    Hoi, Anja naar Anapalona met schoonmoeder en haar tante's, hier is het ook warm, foto's van de Kids bij jullie laten ook verhitte hoofden zien of zit er veel peper in het eten. Valt verder op dat jullie in mooie accommodaties zitten. Veel plezier met de resterende planning. Wat ik wel mis is een boodschap van het Alfa mannetje, volgens mij heeft hij nog niet veel moeite genomen om input te geven in jullie "blog".