Universal Studios: Islands of Adventure

22 juli 2014 - Orlando (Florida), Verenigde Staten

Te laat op, niet uitgeslapen en nog moe van gisteren reden we later dan gepland naar Universal Studios. Omdat het overal zo druk is, ben je al een uur kwijt tussen het moment van parkeren totdat je daadwerkelijk het park binnen bent. Uiteindelijk waren we rond 09.00u binnen (en ja, dat is al laat). Universal Islands of Adventures is een pretpark gebaseerd op een aantal beroemde films of filmfiguren zoals Jurassic Park, Harry Potter of Popeye. De meest heftige achtbaan van het park (de Hulk) ligt gelijk aan het begin, dus Tim en Luuk konden gelijk hun hart ophalen. Gelukkig was op dat moment de wachttijd nog slechts 20 min. Anton, Daan en ik trakteerden onszelf maar weer op een Starbucks in afwachting van de waaghalzen. De volgende stop was Daan's keuze: Popeye. Dit is een wildwaterbaan zoals de Piranha in de Efteling, alleen word je hier gegarandeerd nat en niet zo'n klein beetje ook. We kwamen er allemaal druipend nat uit. Gelukkig is dat in deze temperaturen niet zo'n probleem. Alleen de hele dag soppen in je schoenen is minder fijn. Luuk's keuze was Jurassic Park. Ook weer een wildwaterbaan en hier kwam je minstens zo nat uit als uit Popeye (zie foto Luuk). De volgende stop was Zweinstein: het kasteel van Harry Potter. Prachtig nagebouwd met een indrukwekkende attractie binnen: je vliegt door Zweinstein zoals Harry Potter kan. Na een beker boterbier (dat toch minder lekker bleek dan het deed vermoeden) hebben we onze weg vervolgd langs de andere attracties die minder indrukwekkend waren. Rond een uur of vijf hielden Anton en ik het voor gezien, maar de kinderen wilden nog graag een aantal attracties voor de tweede keer doen. Na nog een keer drijfnat geworden te zijn in Popeye, wilden Tim en Luuk nogmaals De Hulk doen maar onweer gooide wederom roet in het eten. Dus reden we rond 18.00u moe maar heel voldaan (we hebben in alle parken kunnen doen wat we wilden) naar huis. Douchen, laatste wasje, spelletje en naar bed. Morgen moeten we om 10.00u uit ons vakantiehuis zijn en gaan we op weg naar Clearwater Beach. We zijn allemaal "attractiepark-moe" dus kijken we er heel erg naar uit.

We begrijpen uit het nieuws dat we via internet volgen (Nederlandse kranten zijn hier niet) dat morgen een dag van nationale rouw is i.v.m. de vliegramp met het toestel van Malaysia Airlines. Terwijl wij vrolijk vakantie vieren, realiseren we ons dat het ook anders had kunnen zijn: wij zijn een paar uur eerder op dezelfde dag vertrokken van Schiphol dan de rampvlucht. Wij zijn wel goed aangekomen, deze mensen niet. Deels gaat het nieuws een beetje aan ons voorbij omdat we alles uren later lezen dan het in Nederland gebeurt. Maar we begrijpen wel dat het in Nederland (en op ons) een flinke impact heeft. We genieten er niet minder om, maar het plaatst dingen wel even in een ander perspectief.

Lieve groetjes aan jullie van ons allemaal. Dank je wel ook voor al jullie reacties, we lezen ze allemaal.

1. Wim en Corry:
    23 juli 2014
    Hey vakantie gangers!

Wat mooi lijkt me dat om alles eens in het echt te zien van verschillende films!!
    Maar die achtbaan...eng!!
    In andere attractie wel lekker opgefrist aan Luuk te zien!
    Nu op naar een rustiger gedeelte van jullie vakantie, heerlijk hoor!

Hier gaat het idd over niets anders dan de vliegramp.... vreselijk...
    Vandaag komen de mensen terug naar Nederland maar op deze manier had niemand voor mogelijk gehouden.

Jullie reis verslag is hartstikke leuk om te volgen dus we wachten weer op het volgende verhaal met foto`s!
    Geniet ze nog lekker en veel groetjes van Wim en Corry.
  2. Tiny en Anja:
    23 juli 2014
    Van de ene kant lees ik Carola's en ons Toontje zijn droom om die ultieme vakantie te gaan doen die jullie, gevoed door de buitenlandse escapade's van jullie, beide ouders op het netvlies hadden. Maar toch geconfronteerd met drukte en warmte en dit betekend ook irritatie. Wij hopen echt dat jullie alle verwachtingen uit deze periode zullen krijgen. Overigens mag ik opmerken dar jullie reisverslagen een prettige manier van lezen hebben.
  3. Carola:
    24 juli 2014
    Zo zie maar, Tinus: ieder voordeel heb z'n nadeel .....
    P.S. De kinderen vinden dat je zo "deftig" schrijft